14 jan. 2014

Lekker bezig

Het jaar is goed begonnen. ik heb een kleine potvis gehaakt en de randjes van deze week al klaar.
De potvis is weer een aanvulling voor mijn miniatuur gehaakte diertjes. Ik wil nu een Bultrug gaan maken voor mijn dochter,die volgende maand alweer 25 jaar wordt.
Hier een foto van mijn Potvis De grote potvis is 4 cm,van kop tot staart, de kleine 2,5 cm.

I have made a good start this year. i crocheted two Sperm Whales,the big one is 1,57 inch tall and the smaller one 0,78 inch tall. I want to try to make a Humpbag whale for my daughter, she will be 25 years old next month. She is a lover af whales

Potvis, Sperm Whale
De randjes voor deze week heb ik ook al af. Ik zat even met het wisselen van kleur. Voor mijn grote rol ga ik meerdere kleuren gebruiken, ik wil ze graag mooi laten overlopen. Misschien wissel ik te snel en moet ik straks nog meer kleuren toevoegen.
Ook het miniatuurlapje vordert. Ik maakte me zorgen om het laatste randje,er zit nl maar een weefsel draad tussen. Het is bijna niet te zien. Maar als je goed kijkt ,zie je het toch wel.
Het leuke is dat op FB pagina ,ervaren borduursters hun tips delen. Zo leer je elke keer wel wat nieuws. Ik borduur,zoals ik dat ooi op de lagere school heb geleerd,maar het blijkt dat je ook op andere manieren kan borduren,zodat de voor-en achterkant gelijk worden. Ik heb dat wel eens op merklappen gezien,maar nooit geweten hoe je dat moest doen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd,maar dat ga ik zeker een keer doen.
Hier is het resultaat van deze week

I have finished the charts of this week from "randje per week" I thought changing colors would give me problems. Maybe I change too soon and I have to add more colors,but that is a later problem.
Th miniature version is also completed. I was worried about the last edge, there is only one thread between the stitches,so it is almost impossible to see, but if you look closely,you can see it.
The nice thing of it all is,that experienced embroiderers share their tips and how-to's on the FB page. I embroider how I have learned at the primary school. I still want to try the other ways of embroidery.




Saskia

1 opmerking:

  1. Je maakt er gelijk twee, ben benieuw welke kleuren je nog gaat gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen