31 mei 2013

Chicken scratch

Naast mijn pronkrol van Jookies,ben ik ook begonnen met een proeflapje ruit-veranderen. Ik heb het al eens eerder gedaan,maar nu wil ik het ook in mijn pronkrol verwerken.
Een lapje uit de box van mijn moeder, daar kwam ik verschillende kleine lapjes met ruitjes tegen. dit is een zwart-wit ruitje. ik heb geborduurd met ecru en zwart.
Het is erg leuk om te doen. Je kan zelf veel meer fantaseren,ik voel me vrijer.

While I was working on my third part of the "Souvenir de ma vie " I wanted to make a chicken scratch sampler. I have explored this technique before, see my first posts, but I would like to add this sampler to my "Souvenir" i had found several pieces of gingham at my mother's place. I took a few of them home and used the black-and-white to make this sampler.
Here is my start






Op het internet vond ik via Pinterest deze link http://myvintagemending.blogspot.nl/2012/04/gingham-book-of-embroidery.html
Het is een leuk oud boekje over  stof veranderen.

 On the Internes I found a link to a website with an old book about gingham embroidery
http://myvintagemending.blogspot.nl/2012/04/gingham-book-of-embroidery.html

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen