11 feb. 2013

Merklap uit suriname /Sampler Parimaribo

Vandaag heb ik eens mijn merklap uit Suriname gefotografeerd. Deze merklap is gemaakt door de moeder van mijn vroegere Surinaamse buurvrouw. ( zij woont nog steeds naast mijn moeder,Renate)
Er zitten helaas wel veel kleine bruine vlekjes in,maar toch vind ik het een mooie merklap. De cijfers in de hokjes steek vind ik ook erg apart.
Ik laat even wat foto's zien:

Today I have photographed an old sampler ,that I got from an old neighbour ,when I was living in my parents house. The woman still lives their. Her mother from siriname has stitches this sampler when she was young.
I will ak my old neighbour if she can tell me more about this sampler and if she has a photograph of her mother for me. Maybe their is a story to tell about this sampler
Unfortunately there are many little brown spots in it,but for me this is a very special and nice sampler.






De moeder heet Claudine loth. Ik zal haar gegevens aan Renate vragen en een foto van haar moeder. Misschien kan zij me nog meer vertellen.

The name of the stitcher is : Claudia Loth, I will find more about her.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten